Pages

Sunday 11 October 2015

Talqin

Setiap kita PASTI akan merasai .

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barang siapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam syurga, maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan.

Wahai hamba Allah putera hamba Allah !! ingatlah wasiat disaat kamu keluar dari dunia yaitu penyaksian bahwa tidak ada Tuhan selain Allah Yang Maha Esa dan tiada sekutu bagiNya dan sesungguhnya Muhammad itu hambaNya dan rasulNya.
Sesungguhnya surga itu benar, neraka itu benar, hari kebangkitan itu benar, dan hari kiamat itu pasti datang tidak diragukan lagi baginya dan sesungguhnya Allah membangkitkan manusia dari dalam kubur. Sesungguhnya kamu telah ridha menjadikan Allah sebagai Tuhanmu, Islam sebagai agamamu, Muhammad sebagai nabimu, al-Qur’an sebagai imammu, ka’bah sebagai kiblatmu dan orang-orang mukminin sebagai saudara-saudaramu.

Allah telah meneguhkan kamu dengan ucapan yang teguh (kalimat tauhid). Allah meneguhkan (iman) orang-orang yang beriman dengan ucapan yang teguh itu dalam kehidupan di dunia dan di akhirt. Hai jiwa yang tenang.
Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diridai-Nya. Maka masuklah ke dalam jemaah hamba-hamba-Ku, dan masuklah ke dalam surga-Ku....

No comments:

Post a Comment