Pages

Wednesday 1 June 2016

Zaman Kita - Akhir Zaman

"Akhir zaman, Pakaian anak perempuan lebih menjolok mata dari pakaian anak laki laki. Anak laki walaupun berpakaian model tapi sebahagian besar badannya di tutup."

"Tapi anak perempuan sekecil ini sudah di ajar pakaian terbuka sana sini, berlubang, nipis , dan pemandangan seperti orang fasik yang buruk. Anak itu masih kecil. Kasihan tertipu. Ibu bapanya menipunya, Kelak di akhirat ibu bapa yang pertama sekali dipertanggungjawabkan."

"Apa pada hari kiamat kamu mahu mengatakan;  'Dulu dia model, Ya Allah, 'Itu bukan alasan yang tepat
untuk Allah سبحانه وتعالى? Anak sekecil ini sudah tertipu dengan dada terbuka, didepan orang ketiaknya terlihat, apa ini? kerendahan apa yang terjadi ini?"

"Kami menganjurkan lebihi pakaian putri mu sejengkal untuk menutup auratnya agar terdidik mereka untuk mengikuti Ummul mukminin , Kerana berharap putrimu melihat wajah Sayyidatina Fatimah."

"Tapi kamu pakaiankan pakaian anak kamu seperti ini. Wajah Sayyidatina Fatimah sangat mulia, Tirulah sayyidatina Fatimah. Sayyidatina fatimah berkata pada Rasulullah ﷺ. Sebaik-baik perempuan tidak dilihat laki-laki dan tidak melihat laki-laki."

"Kita ingin anak anak kita
melihat wajah sayyidatina fatimah. Aku sangat yakin jika anak anak kita
tak dapat lihat wajah sayyidatina Fatimah, sudah pasti tak dapat melihat wajah ayahnya Rasulullah ﷺ. Dan siapa yang tidak dapat melihat wajah
Sayyidatina Fatimah dan ayahnya,
Maka tidak akan masuk syurga. "

"Ketahuilah disisi Allah سبحانه وتعالى
wajah mereka sangat berharga,
dan kedudukannya  tinggi di sisi
Allah سبحانه وتعالى. Tiru mereka sehingga engkau melihat mereka. Ikuti mereka sehingga kau dikumpulkan dengan mereka,  Kamu meniru siapa sekarang?"

Al-Habib Umar Ben Hafidz

No comments:

Post a Comment