Pages

Thursday 24 November 2011

AKU ADALAH HAMBA..


"Ya Allah,Ya Tuhanku,aku bermohon taufiq
daripada Mu
 seperti mana orang-orang yang telah Engkau beri petunjuk,

dan
 jadikanlah
 amalan ini
|sepertimana
 amalan ahli yakin,
 dan jadikan aku dari golongan yang menerima nasihat,
 

orang-orang yang bertaubat,
 dan keazaman ku
 seperti mana orang-orang yang takut.
 

Dan aku
 bermohon seperti
 mana pemohon
 orang yang suka
 kepada kebaikan dan beribadah 

seperti ibadat orang-orang yang warak.

 Dan jadikan
 pengetahuanku ini
 sebagai ahli-ahli yang berilmu 

sehingga aku termasuk
 ke dalam golongan orang yang takut kepada Engkau
.

 
Ya Allah,
 aku memohon kepadaMu, 

jadikan dalam diriku
 ini perasaan takut yang dapat
 menghalang aku daripada melakukan maksiat 

sehinggalah aku beramal
 dengan penuh ketaatan kepadaMu
 sebagaimana amalan 

yang aku merasa
 perlu mendapatkan keredhaanMu
 dan juga sehingga aku betul-betul ikhlas 

dan bertawakal kepadMu
dalam setiap perkara,
 dan aku memohon
 supaya menjadi orang yang baik sangka 

terhadap
 Engkau Maha Suci Engkau Pencipta Cahaya kebenaran.

 

Ya Tuhan kami,
 sempurnakanlah kepada kami
 cahaya kebenaran, dan ampunilah kami. 

Sesungguhnya di atas sesuatu itu
 Engkau Maha Berkuasa.


No comments:

Post a Comment