Pages

Thursday 8 March 2012

KATA HIKMAH

" Moga warna hitam yang kita corakkan dulu, kini mampu kita lunturkan dan padamkan secara bertahap...biar merangkak,biar bertatih asalkan langkah mampu menuju Ilahi sentiasa maju ke hadapan.Moga dengan itu,kita menjadi insan terpilih untuk bahagia menikmati anugerah syurga abadi....."

" Adakah ada ketikanya material lebih mudah kita terangkan cirinya-cirinya secara detil berbanding insan yang kita sayangi ? Kenalilah insan yang dekat dengan anda...mengenali untuk menyayangi,bukan untuk mencaci benci......"

“.. Kalau nak berjaya dalam usaha, buatlah betul2, betul niat dan betul cara ... ada kerja betul tapi tak buat betul2, jadi macam tak betul ... ada kerja tak betul tapi dibuat betul2 jadi macam betul ... jadi kalau kerja tak betul dibuat betul2 boleh jadi betul ... apalagi kalau kerja betul dibuat betul2, tentu lagi betul ... betul ke tak betul?"
.. dan yang sebetul-betulnya adalah perintah ALLAH, dan yang tak betul adalah larangan ALLAH.


" Dan apabila Sultan mendekatimu maka anggaplah dirimu seakan - akan diatas mata pedang yang sangat tajam..Dan jauhilah daripada bersahabat dengan orang yang hanya suka kepadamu ketika engkau senang sahaja,kerana dia adalah musuhmu yang paling berbahaya dan jangan engkau jadikan hartamu itu lebih mulia daripada maruahmu".........KITAB BIDAYATUL HIDAYAH.

"dengan sunnahnya moga Rasulullah s.a.w mengenali kita sebagai umatnya di akhirat nanti........."

"jangan hanya berbahasa namum hilang sopannya...jangan hanya merasa namun mana pergi budinya..jangan hanya berkata namun tiada ilmunya.."

"jika dulu negara asal kita Syurga...pastikan kembalinya kita ke negara asal juga ,Syurga."

"hanya api kecil, rasakan kepanasan membakar pada jari kita...
bayangkan api neraka... beribu kali ganda kepanasannya berbanding api dunia.."


Khalifah Samudera.

No comments:

Post a Comment