Pages

Thursday 8 March 2012

ALLAH PEMBERI HIDAYAH......

Paksu nak share citer sikit pada rakan2 di PQ. kisah ni Pak Su baca di satu majalah beberapa bulan yg lalu....

Di Texas, seorang lelaki yang gayanya seperti didalam gambar dibawah ( gambar bawah tu hiasan je ) telah mengetuk pintu masjid . Imam ketika itu sedang sibuk menyiapkan tugas2 rutinnya.

"Nama saya Carlos " lalu dihulurkan tangannya sambil memperkenalkan diri.
Imam terus menunggu apa yang akan diperkatakan oleh tetamu asing itu.
"Saya ingin memeluk Islam " suara serak2 basah akhirnya keluar dengan lancar dari lelaki itu.

Imam terkedu dan tidak menyangka ianya keluar dari lelaki itu sambil imam mengamati lelaki yang hanya mengenakan leather vest pada badannya yang penuh dengan tatoo. Dibahagian dada terpampang begitu besar gambar lelaki disalib ( gambar Jesus ). Pada lengannya pula yang sasa itu terdapat gambar wanita yang sedang mendukung bayi ( gambaran Mary mendukung Jesus ). Badannya telah menjadi seperti kertas lukisan yang bergerak ( dengan lukisan tatoo ) keagamaan seperti yang terdapat didinding2 gereja Ortodoks.

Lalu Imam menyahut permintaannya. Carlos diajar mengucap dua kalimah syahadah.Setelah berjaya menyebutnya dengan lancar,Carlos berhenti seketika , mengalir air mata jantan pada kelopak matanya yang redup itu.

I. "Apakah yang mendorong kamu untuk menjadi seorang Muslim ,Carlos ?"
C . "Saya membesar sebagai seorang kristian sejati, sejak kecil saya dididik supaya menyayangi Jesus." sambil menunjukkan tatoo keserata tubuhnya.
"Saya benar2 menyayangi Jesus,semuanya berjalan seperti biasa hinggalah tiga hari lepas". Dia berhenti seketika mengesat air mata.

" Pada malam itu saya bermimpi saya melihat cahaya dingin yang terang benderang,ia begitu menyilaukan.Dibalik cahaya itu terdengar suara yang amat jelas menyeru nama saya ; " Sekiranya kamu menyayangi Jesus dengan ikhlas, jadilah seorang Muslim...hanya Islam meletakkan Jesusu pada kedudukan sebenar."

" Mimpi seperti itu datang berulang kali dalam tidur pada malam2 berikutnya. Ia menyebabkan saya bertekad datang kemari."

Carlos berhenti bercerita tepat pada saat azan Isyak dilaungkan. Habis azan Imam bangun untuk keluar.
" Apa yang harus saya buat ?" tanya Carlos.
" Kamu ikut sahaja apa yang saya lakukan sepanjang solat nanti". kata Imam dengan penuh kemesraan.
Berdirilah Carlos disaf belakang Imam,dia mengikuti perlakuan Imam solat .
Selesai Imam memberi salam.Carlos masih khusyuk dalam sujudnya.Selang beberapa detik berlalu imam bangun dan duduk disebelah Carlos yang masih sujud.

"Carlos...kita telah habis solat..." imam mengoncang badan Carlos.
Tubuh itu terkulai dan terbaring,imam segera merapatkan telinga kedada Carlos...sunyi seketika.
lalu imam dengan perlahan dan penuh kelembutan mengucapkan " Inna lillah wainna ilaihi raji'un."

Subhanallah Allah menjemput Carlos dalam sujud yg terakhir,pulang dalam keadaan bersih suci bagai bayi yang baru lahir.....


    • Pak Su Khairol pic bos American Chooper tu hiasan je yee.....jangan kata dia yang masuk Islam.....tetapi apa2 pun kita mendoakan agar yg dalam pic ini mendapat hidayah dari Allah sama seperti Carlos td.....

    • Salmina Desa Subhanallah...

    • Lijah Amor sayuu.....

    • Zul Zulkifle Amazing & Awesome......Paksu boleh postingkan cerita pengislaman paderi Jesica ke sini saya izinkan...sbb kalau saya postingkan mgkin ada yg tidak percaya...Saya dah tulis kisah Jesica ke Journal Jane Defend Weekly....setakat ini penggemar JJDW memberikan reaksi yg sangat positif walaupun mrk bukan Islam...

    • Pak Su Khairol Insya Allah...

    • Mohd Faizal Abd Jalil allahu alam bissawab, satu komen saya .. harap2 tak betul lah dan sekadar renungan juga .. dia nak masuk islam sebab sayang sgt pd jesus. sedangkan islam itu adalah laa ilaha illallah, muhammadurrasulullah. .. tapi kalau Allah nak buka hidayah, mcm2 cara. camna pun Allah itu Maha Mengetahui, semoga Allah terima ... amiinnn....

    • Pak Su Khairol benar tu bang...mungkin dia berpegang pada kitab samawi lg..cuma cara tu telah disalah tafsir secara tak sengaja...maka Allah sahaja Yang Maha Mengetahui...

    • Qaseh Nur Ain rahmat Allah amat luas,tak kira siapa,dimana dn bagaimana...Allah akan beri hidayah pada sape pun yg DIA nak meski ia seorang pembunuh...subhanallah

    • Zul Zulkifle Mantap beb....& juga hidayah dtg kpd seorg pelacur walau hanya memberi seceduk air kpd seekor anjing dgn menggunakan kasutnya...

    • Ph Aminah Subhanallah ...

No comments:

Post a Comment